Tävlingar



Nu ligger jag på minus igen med korten... alltså jag har inget nytt och fräscht att visa upp eftersom de kort jag gjort nu är tävlingsbidrag, DT-alster för juni månad eller grattiskort som ännu inte överlämnats. Tur att jag har en del gammalt som ännu inte visats på bloggen! Här en robot med stämpel från Landstoken som jag tyckte var så charmig men egentligen vet jag inte hur ofta jag kommer använda den...

Och till Anna, som lämnade en kommentar och frågade om man kan embossa med brödrosten - javisst kan man det! Det går alldeles utmärkt. Man bara håller papperet ovanför, rör runt papperet så det inte bränns och när embossingen smält klart stänger man av brödrosten. Fördelen med brödrosten är ju att den inte blåser och alltså inte blåser bort alla korn på t.ex. enamel som är större korn än embossingpulvret. Sen ser det ju lite knasigt ut att ha en brödrost på pysselbordet och använder man den mycket kan man ju kosta på sig en embossingfön istället men det funkar som sagt lika bra med brödrosten!

Jag kan också meddela att jag slant med köp-fingret idag och väntar nu ivrigt vid brevlådan på mina Copic markers - från Japan! Cissi hittade en bra sida och har redan beställt och fått sina. Och hon blev inte lurad, det var pennor och inte en tegelsten som kom på posten, och dessutom verkar hon så nöjd med pennorna så jag går i hennes fotspår. Prisa Gud för skatteåterbäringen ;-)

Kommentarer
Postat av: anna

vilket fantastiskt tips. nu skall här embossas! tack!!

2008-06-09 @ 23:05:30
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: cissi

Vilka pennor körde du på till slut, blev det D?

2008-06-10 @ 11:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0