DT-kort för Skapa

Det var så länge sen jag gjorde augustikorten till Skapa så jag har nästan glömt bort att de finns! Men här är de:


Pop up slider card: Det är ju så trendligt att göra pop up slider cards så jag kände att jag bara måste testa! Kortet viker sig alltså uppåt när du drar i bandet överst på kortet. Detta genom att du längst ner limmar ihop det översta vikta papperet och den mellanliggande tagen. Det är inte så svårt att göra och vill du se instruktionsfilmer kan du söka på "popup slider card" på You Tube så får du flera filmer att välja bland. Den underbara stämpeln är Lotta R Design som fått färg med markerpennor och 3D-kuddar under fjärilarna för att ge djup i bilden.



Flicka: Det är effektfullt att bygga kortet på höjden och låta de olika dekorationerna ge djup åt kortet men sen är det svårare att fota på ett snyggt sätt... Här är stämpelmotivet från Hero Arts stämplat på en tag som monterats på 3D-kuddar. De underbara diecutsen från K&Co färgade jag in med fluid chalk och monterade ihop med blomman. Diecutsen var jätteroliga att jobba med!



Kram: Det enkla kan vara nog så effektfullt. Här har jag skurit ut blommor på CraftRobon och sedan format bladen genom att rulla över en smal penna. Blommorna har också fått lite fluid chalk på kanterna. Även här kommer fick jag leka lite med de läckra diecutsen!

Ha en riktigt trevlig och kreativ helg!

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej du!!

Hittade in till din blogg när jag surfade runt i kväll -härliga kort och mycket idéer att inspireras av!!

Dessutom fick jag syn på dina texter -hamnade högt på önskelistan!!! Har alltså mailat dej för att se om det fortfarande finns möjlighet att beställa... hoppas



Monica



2008-09-05 @ 21:59:53
URL: http://monica66.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ooooh vilket läckert pop-up-slider-kort! Och de röda korten är mäktiga, älskar färgerna! Stort TACK för kommentaren om "Nocturne", det betyder massor! ♥ KRAM ♥

2008-09-06 @ 08:35:39
URL: http://wih.blogg.se/
Postat av: Nina

Så OTROLIGT vackra kort!! Kan inte bestämma mig för vilket jag tycker mest om - alla tre är sååå fina!

2008-09-07 @ 00:53:00
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Julia/Zimla

Åh! "flicka"-kortet, I love!

2008-09-08 @ 10:46:12
URL: http://zimla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0