Utmanad!



Ännu ett grattiskort med favoritstämpeln för tillfället!

Jag har blivit utmanad av Pyssellina och den goa Babs (som för övrigt snart fyller år.... *visslar oskyldigt*).
Dessa är reglerna. - Svara på alla frågor - Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din - Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
1. Hämta DT-kit på Skapa - redan avklarat!
2. Beställa böcker på Bokus (har precis läst klart Flyga drake och ska fortsätta med Tusen strålande solar. Har också sista boken i Milleniumtrilogin kvar (jupp, jag är nog sist av alla människor med att läsa den!) och så kanske det blir nån fler av deras reaböcker. Bitterfittan, t.ex.)
3. Sortera bandlådan. Nu ligger bandstumpar överallt...
4. Eh... amma? Bada Isabella? Vara heltidsbarnvakt...?
5. Nu börjar det bli riktigt svårt... ehum... jo! Vattna blommorna på altanen!
(Ni ser hur fullt upp jag har det som föräldraledig... kan inte ens komma på 5 grejer som ska göras!)

Vad gjorde du för 10 år sedan?

Hade precis tagit studenten och låg vid den här tiden hela dagarna i rabatter och rensade ogräs och lyssnade på p3 på mitt sommarjobb på kyrkogården. Kan för mitt liv inte komma på var jag åkte på semester... tågluffade gjorde jag året innan och året efter... hum.... vet ärligt talat inte!

Ställen du bott på? 
Växte upp i Lycksele i södra Lappland. Charmig liten stad som jag fortfarande kallar för "hemma". Flyttade för prick 10 år sedan till Umeå och pluggade Litteraturvetenskap och lite annat hum-flum. Delade först lägenhet med en barndomskompis, tog sedan över ett studentkorridorsrum av en annan kompis och hittade sen en egen liten lägenhet men hann aldrig flytta in.... Istället flyttade jag ner till Stockholm 2000 och började på läkarlinjen men fick sån hemlängtan och vantrivdes i min förortslägenhet så jag bytte studieort och pluggade sen hela utbildningen i Umeå. Bodde först med Kalle i en stor 3a men när han flyttade hittade jag min urcharmiga lilla två där jag bodde i 4 år! Flyttade sen ner till Stockholm för två år sedan igen och bor nu kalasbra på trevliga Södermalm med maken, katten och ungen!

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
Betala tillbaka lånen, köpa stor villa, köpa bil, köpa sommarstugor i både fjäll och kust och Thailand! Sen skulle jag köpa lika fina bilar och bostäder till alla i min familj! Och så skulle jag placera pengarna jättesmart och skänka all avkastning till välgörenhet och instifta uppmuntrande priser och stipendier till folk som gör bra grejer! Och en dag som denna skulle jag dessutom kosta på mig en grym espressomaskin och en stoooor mjukglass med massor av tuttifruttiströssel! (Nu blev det ju kanske mer än fem saker men det var ju å andra sidan en hiskelig massa pengar ;-)

Jag tror alla redan har blivit utmanade och har lite svårt för det här med "kedjebrevsgrejen" så utmaningen stannar här! Jag blev så inspirerad av Tettiz att göra pysselfilmer så kanske kanske får mitt bloggande en ny dimension efter helgen... den som lever får se! Ha det gott i solen! KRAM!

Kommentarer
Postat av: Tettiz

Så snyggt, så snyggt!! Alltid lika trevligt att kika in i din blogg, Carolina, och därför har jag förärat dig med en liten award - ta en kik i min blogg får du se! ;)

Kram kram!

2008-07-05 @ 15:57:33
URL: http://tettiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0