Pysslat igen!

Jag har kommit igång med pysslet igen efter ett par stressiga veckor. Var under helgen i Göteborg och pysslade nonstop en hel helg på POG. Fantastiskt trevligt!!

På hemmaplan har den hemsydda tipin blivit klar!

Nya gardiner, nya korgar för leksakerna och ny färg på väggarna är det också.

Sen har jag piffat till ett par strumpbyxor med lite textilfärg med "fluff-effekt" så att strumpbyxorna förvandlats till lära-krypa-byxor! Originalet kostade 200 spänn så jag gjorde egna! Det är alltså strumpbyxor som inte glider så bra på golvet utan har "halksocka" på på fotsulan, ovansidan av foten och på knäna. Isabella kryper ännu inte men nu är det väl bara en tidsfråga när hon fått så fina och praktiska strumpor!!




På POG gjorde jag en canvas som jag är jättenöjd med! Det var en skiss som drAnnika gjort som initialt inte alls föll mig i smaken... och jag kan fortfarande tycka att nedre vänstra hörnet känns lite tomt men det ska nog få vara så! Bokstaven K fick jag av goa mermaid eftersom mina egna var slut! De stora vita blommorna fick jag av min jättetrevliga bordsgranne Rimna. Canvasen pryder en tidigare väldigt kal vägg ovanför mitt skrivbord. Måste nog göra fler canvaser, det var så kul och blev så bra!!

På bordet ligger en ofärdig LO som påbörjades på POG och sen en massa ouppackat pyssel. Till höger står ett "&" som jag köpte på Frälsningsarméns nya butik som heter nåt i stil med "Sally Ann".


Mer POG-kort. En skissutmaning som jag vände upp-och-ned på och skalade bort allt extra från. Hade inte så mycket tid kvar till deadline så det fick bli nåt enkelt!


Detta POG-kort var en utmaning där man skulle göra halva kortet var tillsammans med en annan pysslare, utan att prata! Jag gjorde kortet med Miss_Spring-Johanna och vi har rätt olika stil så det blev inte alls som jag tänkte när jag började, men fint ändå!

Mer bilder kommer när jag fixat till dem. Nu har jag ett par DT-projekt att bita i. Hörs!

Kommentarer
Postat av: Zarah

Kanonfint! Canvasen är ljuvlig. Jag gillar diagonala linjer.

Gillar lära-krypa-idén! Ursmart! :D

2008-10-21 @ 21:14:59
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Jättefina saker! Så fint foto på canvasen (jag håller nog med lite tomt är det allt nere till vänster - men den är väldigt vacker ändå)!

2008-10-22 @ 11:01:42
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Hegu

Oj...vad mycket fint! Superfin Canavas...jag har själv aldrig testat att göra en sån men är bra sugen! Vad fint lilltösen har fått i "sitt" rum. De små fåglarna på väggen gissar jag att du har skurit ut med Craft Robbon!? Var hittar man dom?

Hoppas att vi kan ses snart igen!



Kram

Helen

2008-10-22 @ 13:04:26
URL: http://helenspyssel.blogg.se/
Postat av: Rimna

Vad fin tipin blev!!!



Och jag älskar din canvas! Tycker den blev så fin och den känns inte alls som att det är tomt i hörnet. Men du "känner" mig, jag gillar ju när det finns luft!



Kram

2008-10-22 @ 19:55:50
URL: http://www.rimna.blogspot.com/
Postat av: Miss Spring

Åh, vilken fin tipi! Vad mysig hörnan blev!



Jag är så nyfiken på hur du skulle ha gjort klart kortet. :)

2008-10-26 @ 01:16:02
URL: http://miss-spring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0