Veckans tips!

Jag har diskuterat bloggar med olika personer och kommit underfund med att alla inte har bloggläsare! Därför är det mitt tips till er - skaffa det! Det sparar så mycket tid jämfört med att surfa runt och manuellt kolla vilka bloggar som uppdaterats! En bloggläsare gör alltså jobbet åt dig och presenterar nya blogguppdateringar åt dig på ett och samma ställe. Jag har Google reader och det funkar bra. Du skaffar ett konto på google genom att klicka på en länk överst till höger på google-sidan. När du sen loggar in ser bloggläsaren ut såhär! Jag har också lagt till pilar för att visa hur du lägger till dina favoritbloggar i läsaren. Antingen genom att klistra in deras webadresser eller genom att trycka på RSS-symbolen (den orangea lilla rutan) när du är inne på en blogg som du vill prenumerera på.



Jag har sen skaffat iGoogle, så när jag öppnar min webbläsare har jag valt lite olika funktioner som ska vara på min förstasida. Jag har min bloggläsare längst till höger, under den Wikipedia, sen väderprognos  och DN i mitten, miniräknare till vänster och hitta.se. På så sätt får jag varje gång jag går ut på internet se vilka bloggar som uppdaterats!



Och då kan jag också klicka på senaste blogguppdateringer och får då syn på inlägget, i detta fall ett kort från Ewonnes blogg (hoppas det är okej!).



Huuur smart och tidssparande som helst!! Läsaren funkar dock inte på lösenordsskyddade bloggar men annars är det bara att tuta och köra!

Kommentarer
Postat av: annanna

Men du, vad bra att du la ut det här, så även otekniska jag (förhoppningsvis) fattar! Nu ska jag testa. Tack!

2008-09-13 @ 20:33:22
URL: http://www.annannadesign.blogspot.com/
Postat av: Ewonne

Mycket bra "tutorial" (vad heter det på svenska egentligen???) Själv använder jag mig av Sagefeeden i Firefox. Men denna verkar också väldigt bra!

2008-09-14 @ 11:47:47
URL: http://ewonnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0