I mitt hus

...ska jag, förutom mer utrymme för pyssel, också ha en snickarverkstad! Där ska det bara vara att gå in, dra på sig blåstället eller verktygsbältet, och börja jobba! Allt ska redan finnas på plats; färg, spackel, redskap och även utrymme. Inte som idag, när jag först fick gå till färgbutiken på Söder och köpa en dyr yttepytteliten färgburk och en lika dyr pensel, sen gå hem och börja måla - utomhus på vår altan. Och när det sen började regna så fick jag i all hast flytta inomhus och fort ut med några tidningar på parketten.

Det som skulle målas var förutom handdukshyllan också en fågelholk och en tallrikshylla som ska bli bokhylla till Isabella. Kommer nog bli bra när det väl blir klart! Kul med lite "storpyssel" som kontrast till kortmakandet!


Kommentarer
Postat av: ANNAANNA

Jepp, i ett hus så behöver man riktiga praktiska utryen för såna saker som exempelvis målarfärg OCH plats att jobba med dem.



Å du... Kom gärna över till min blogg och var med i veckans tävling, det är en riktigt snabb en. http://wonderings.blogg.se/2008/july/veckans-tavling.html



Dina bloggläsare är även de hjärtligt välkomna att deltaga.

2008-07-15 @ 23:51:31
URL: http://wonderings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0