Mitt pysselrum

pyssel.net finns trådar kring hur man har det på pysselplatsen och jag tog och fotade hur jag har det! Men med så lite yta som jag har så försöker jag hålla städat så gott det går och jag städar faktiskt skrivbordet rent efter varje avslutat projekt! När skrivbordet är rent kan jag återfå inspirationen och hålla koll på vad jag gör och var allting är! Dock har jag två garderober som skulle behöva en genomgång och sortering... Gud vad man samlar på sig grejer alltså!!



Så här ser det ut där jag sitter! Vid samma skrivbord till vänster om mig finns makens dator så det är här vi sitter om kvällarna, när "vanliga" människor ser på tv! Och när min yta blir för liten sprider jag ut mig åt höger på fönsterbrädan och åt vänster över makens saker... jättepopulärt! ;-)

Nästa bild visar den lilla bruna moppebyrån som syns till höger om underlägget uppe på skrivbordsbilden. I understa lådan finns verktyg, en del punchar och limprodukter (större punchar och X:et finns i en av de stora vita korgarna uppe på hyllan på bilden ovan, bland punchinella och annat). Spillpapper blandar jag hur som helst, mönstrat och enfärgat. Stora bitar har jag i pappersmappen under skrivbordet (syns på första bilden). Över moppebyrån finns bandlådor, EZ-monterade stämplar på laminerade ark stående i skokartong och överst staplar jag påbörjade projekt...


De verktyg jag behöver ofta och som ryms finns i mitt "pennfack". Där finns saxar, pincetter, penslar, passare, öljettsättare m.m. På bordet står mina Copicspennor och bakom dem skymtar en nåldyna på tavelram med knappnålar, synålar och dekorpins.


Slutligen mina garderober där jag hivar in allt som inte ryms eller behövs på skrivbordet. Fullständigt kaos och jag skulle nog vinna en halv garderob om jag städade upp. Det som inte syns på bilden är två stora lådor med tyger som finns ovanför garderoberna i hallen samt två ännu större förvaringskassar i förrådet med tyg. Och så en betydligt mindre låda med garn ovanför dessa garderober.

Kommentarer
Postat av: ANNAANNA

Jag tycker det ser ut som du har en alldeles superbraig pysselplats.



Någon dag (seeeen) ska jag fotografera min å lägga upp bilder på den...

2008-07-06 @ 22:43:32
URL: http://wonderings.blogg.se/
Postat av: Pyssellina

Det var en väldigt fin ordning du hade på dina saker. Fast å andra sidan så har jag det med, just nu i alla fall. Har byggt om min lilla pysselplats så jag har ett klaffbord, som jag ska försöka hålla nerfällt när jag inte pysslar, får väl se hur länge det håller. Blir så sugen på att pysselshoppa när jag ser hur mycket fint andra har.

2008-07-08 @ 11:43:41
URL: http://pyssellina.blogspot.com
Postat av: nitanpyssel

Jösses den där ordningen skulle man ha(så kanske man hittar sina saker). När jag får ett eget rum att ha mina saker i så ska jag nog stjäla en del tips.

2008-07-08 @ 13:33:36
URL: http://nitanpyssel.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0