Jag har problem...

...hur fotar man sina alster när det är mörkt hela tiden man är hemma?! Jag har alltså pysslat men det blir så tråkiga bilder när man fotar på kvällarna så jag får väl vänta in en solig helgdag så man får lite mer ljus! Ett annat problem är att mitt skrivbord har blivit en enda vanskött, kaotisk, överbelamrad stor hög! Tror ni det kan ingå i en hushållsnära tjänst att sortera papper, rulla upp bandstumpar och organisera stämpeldynor?!  Evelyn - kom hiiiit!

Ett tredje problem är den urmysiga lilla 10 månaders pysselbrud som också bor här. Hon gillar att upptäcka saker - med munnen. Minsta mikroskopiskt stora papperslapp som ligger på golvet plcokar hon upp med sitt numera perfekta pincettgrepp och käkar upp. Det betyder att varje kväll jag pysslar måste jag avsluta med att städa... Jag tror att den Electrolux Ergorapido handdammsugare som jag fick i julklapp (som väntar på hämtning hemma hos min lillasyster) ska lösa det problemet, i och med att den kan stå framme och sen bara swoooosch suga upp alla grejer från golvet när jag pysslat klart! Jag får helt enkelt bli min egen Evelyn =)

Jag smet in på Skapa hobby efter jobbet idag, bekantade mig med ett nytt stjärnskott som jag trooor hette Mariana och är praktikant där. Väldigt trevlig var hon, i alla fall! Jag hämtade mitt DT-kit (sent omsider) och mums! Nu ska här skapas i kärlekens tecken! Utan att avslöja för mycket kan jag säga att jag tycker att lila är en underskattad färg....!

Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Elin [Asksvart]

När de bara är så där massa mörkt ute och ja MÅSTE fota så brukar jag tända så mycket lampor de bara går och sedan ta kort, både med och utan blixt. Ibland får man trots allt till de... =)

Nu har ja då skaffat scanner å då är de lättar att få till de när de är mörkt =)



Lycka till!!!

2009-01-09 @ 19:54:07
URL: http://blueeye.blogg.se/
Postat av: Tettiz

Hej sötis!



Du har en award att hämta hos mig! ;D



kraaaam

2009-01-10 @ 13:05:40
URL: http://tettiz.blogspot.com
Postat av: clara

Åh jag vet, det är hopplöst att fota i mörker!

En klok kompis sa en gång att hon skulle börja scrappa i a4 för att enkelt kunna scanna allt. Inte så dumt...

Och den där tiomånadersraringen är ett utmärkt redskap att skrynkla kanter med :)

Må så gott!

2009-01-11 @ 11:28:44
URL: http://[email protected]
Postat av: ANNAANNA

Ta med det du vill fotografera till jobbet... eller spara allt till en ledig dag.



Å du... jag vet att det blir förvirrande med ANNAANNA och annanna, hon som är med i samma DT som du kallar sig annanna med ett a i mitten och du har länkat henne fast med dubbla a i mitten smiles. Hon är inte jag å jag är inte hon...



2009-01-12 @ 00:06:31
URL: http://wonderings.blogg.se/
Postat av: NetteR

Tittat runt i din blogg och du har väldigt många superfina alster som inspirerar! Tack för titten :)

2009-01-12 @ 01:39:22
URL: http://netter.bloggagratis.se
Postat av: Ellinor

Jag tänder alla lampor jag har, fotar på vitt underlag (köksbord i mitt fall) och använder "glödlampeinställningen" på kameran, så slipper allt bli så gult. Men en hel del photoshoppande blir det!



Får man fråga var ni köpt er bänkskiva? kram

2009-01-15 @ 09:48:36
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0